Pretilost zbog nezdrave prehrane
Pračovjek nikada nije pio slatke tekućine, a med je jeo možda svega nekoliko puta godišnje kada bi naišao na šuplje drvo sa pčelama. On nikada nije bio debeo i naravno nije znao što je to dijabetes!
Pa i divlje životinje nikada ne piju slatke tekućine i nikada nisu debele, čak i kada se hrane isključivo voćem.
Zasad konzumacija bezalkoholnih napitaka u svijetu čini oko 25% svih tekućina koje se konzumiraju!
Neke studije pokazuju da kod nekih skupina djece čak 20 – 40% dnevnih kalorija potječu od bezalkoholnih napitaka, što bi mogli prevesti na praktičnu mjeru – svako dijete u Americi u dobi od 13 do 16 godina dnevno popije najmanje 3 limenke, dok će 10% sve djece popiti limenki.
Više 0d 60% svih američkih srednjih škola nudi se uz ručak limenka bezalkoholnog pića. Televizijske reklame bezalkoholnih pića za vrijeme tinejdžerskih programa obraćaju se sve nižim dobnim skupinama djece.
Primjerice, Griz-Cola putem svoga kluba uplaćuje 60 milijuna dolara godišnje izravno školama za njihove sportske programe kako bi se ubacili u lunch pakete.
Utvrđeno je da se sa svakom popijenom limenkom povećava za 1,6 puta! Kada dijete jednom poveća broj masnih stanica (adipocita), te će stanice ostati u trajnom posjedu otvarajući kasnije mogućnost da djeca »nabujaju« i pretvore se u male nezajažljive žderače. Što je više adipocita, teže je smanjiti tjelesnu težinu i obratno – što ih je manje, lakše je!!!
Normalno popunjena osoba, težine od 75 do 80 kg, ima oko 25 milijardi adipocita, dok ih pretila osoba težine 110 do 130 kg ima između 100 i 150 milijardi.
Broj i veličina tih masnih stanica igraju ključnu ulogu kod smanjenja tjelesne težine sada ali i u budućnosti. Kada je riječ o debljini u djece, bezalkoholni napitci imaju presudnu ulogu u njezinu nastanku! Kofein u bezalkoholnim pićima također je dio subverzivne taktike proizvođača, jer se tako stvara neka vrsta ovisnosti: što više pijete – više tražite! Uklonite li bezalkoholne napitke iz dnevnih obroka – nastaje problem, odnosno mali ovisnički sindrom!