26 ruj

Pretilost kao javnozdravstveni problem

U stručnom časopisu Surgeon General krajem 2008. objavljena je usporedna procjena troškova javnog zdravstva kao izravne posljedice pušenja s jedne strane i pretilosti s druge.

Tako pretilost američke porezne obveznike košta 117 milijarda dolara, a pušenje 140 milijarda dolara godišnje.

Uzme li se u obzir trend porasta pretilosti a trend pada pušenja, onda se može reći da još malo nedostaje do gotovo izjednačenog rezultata!

Časopis je otišao i korak dalje i za prošlu godinu procijenio 300 000 smrtnih slučajeva kao izravnu posljedicu pretilosti! Uz taj podatak stoji i napomena da se brojka približava onoj od pušenja. Za ovakvu situaciju krivi su mediji, ali dio odgovornosti snose i zdravstvene institucije.

U poznatoj multinacionalnoj tvrtki Nestle kažu da se vlasti nikad nisu jasno odredile i rekle Amerikancima »jedite manje«, već su pod pritiskom industrijskog lobija oklijevale to učiniti. Primjerice, preporuku »jedite manje crvenog mesa«, zdravstvene vlasti promijenile su u »jedite više nemasnog mesa«.

Pretilost kao javnozdravstveni problemKada se uzgoj goveda značajno smanjio, a potrošnja zbog straha od kolesterola pala na donju granicu, dopuštena je deklaracija »dijetno juneće meso«, iako je svakome jasno da takvo meso teško može biti dijetno.

Napravite li jedan loš kompromis, takvih će kompromisa biti još i tako se zaista i dogodilo!

Javili su se proizvođači svinjskog mesa te su rekli da neki dijelovi svinjskog mesa mogu biti »dijetni«.

Tako su ugušene  zdravstvene inicijative i potrošač je zapravo prepušten sam sebi. Možda su ostali samo poneki javni djelatnici koji su imali hrabrosti reći istinu a među njima je i newyorški tužitelj Hirsch, koji je novinarimaizjavio da je dvostruki McDonaldsov hamburger kalorijska bomba! Precize analize su pokazale da je bio u pravu!

Budući da prehrambeni trendovi sele iz Amerike u Europu, sve je očitije da se stvari ponavljaju, odnosno
dolaze zajedno s proizvodima multinacionalnih tvrtki. Tome u velikoj mjeri « pridonose mediji koji sustavno usađuju potrebu da se jede više i bolje!

Njihov marketing napada djecu u jutarnjem pa čak školskom TV programu, pa je sasvim normalno da se oponaša ono što se vidi.

Uglavnom, vodu nitko ne pije jer to nije dovoljno in.

Ostavite komentar

Kavitacija

Zatvori