1 lis

Prehrana u zoni dr. Barryja Searsa

Kaže se kako je to jedina dijeta na svijetu kod koje nema nikakvih ograničenja već se jede i uživa u hrani, kako je to dijeta koja daje trajno rješenje do kraja života, itd.

Da se odmah razumijemo: prehrana u zoni (ili zonska prehrana) čovjeka koji je apsolutno kompetentan (liječnik i biokemičar).  Knjiga »Prehrana u zoni« prodana u više od milijun primjeraka I nesumnjivo je ostavila traga, odnos ugljikohidrata, bjelančevina i masti u obliku formule 40:30:30 nije i stav službenih institucija poput Nacionalne znanosti (National Academy of Sciences).

Smanjivanje unosa ugljikohidrata u korist bjelančevina i masti – temeljno je autorovo, načelo, čemu bi se najviše trebali radovati proizvođači brze hrane budući da upućuje na intenzivno korištenje mesa. Sve preporuke službenih medicinskih institucija su da se treba smanjiti unos crvenog mesa, a time i masnoća životinjskog podrijetla, dok autor prehrane u zoni preporučuje obratno. On otvoreno kaže da sve zlo dolazi od ugljikohidrata i da epidemija pretilosti u SAD-u uopće ne potječe od mesa, masnoća i viška kolesterola već od viška rata.

Prehrana u zoni dr. Barryja SearsaPojam karbofobija prvi su počeli koristiti njegovi sljedbenici pa je postao na neki način i službeno geslo njegove dijete!

No bez obzira što ima stvari s kojima se slažem (pretjerano lučenje inzulina) ostaje činjenica da je Bog odredio da se mozak i živci hrane isključivo glukozom te da sva tjelesna snaga potječe ne od bjelančevina i masnoća već od ugljikohidrata.

Uostalom, prije natjecanja vrhunski sportaši ne gomilaju bjelančevine i masti već prikupljaju zalihe glikogena koji će se u određenom trenutku pretvoriti u energiju.

Za normalno funkcioniranje organizma trebaju ugljikohidrati u omjeru manjem 50 – 60% ukupne energetske vrijednosti.

Objašnjavajući kako su naši daleki preci – pećinski ljudi, jeli isključivo meso nešto plodova, on upozorava na promjene u prehrani koje su uslijedile u posljednjih 100 godina. Točno je i tu se slažemolNo pećinski čovjek nije imao sreću svaki dan uloviti divlje životinje i jesti meso, nego je vadio korijenje, ubirao plodove,dakle velik dio energetskog unosa ipak je potjecao upravo od ugljikohidrata.

Tada nije bilo šećera, već su se rabili sirovi složeni šećeri i vlakna. Nije bilo friteze i pomfrita, nije bilo hamburgera! S druge strane, postoji skupina vrhunskih američkih stručnjaka koji ne preporučuju prehranu u zoni za smanjenje tjelesne težine i za nju jednostavno kažu da je riječ o modnom trendu.

Ostavite komentar

Kavitacija

Zatvori